Отчета крадат свещи, синода пищи за печалбата си


Църковните свещи във Видинска и Кулска духовна околия ще бъдат бели от 1 април, а не както досега восъчножълти, съобщи архимандрит Поликарп. Целта е да се пресече практиката попове да продават нелегално произведени свещи.

От всеки килограм църковни 20 лв. отиват във фонд “Работна заплата” за свещениците, 11 остават за храма, а 9 лв. за митрополията. Белите свещи вече са поръчани в свещоливницата в София. Ако след седмица открият жълти, свещениците ще бъдат наказани.Той разказа, че проверка в църквите по селата установила, че по празници те масово са затворени. “Свещеникът как да заработи заплатата си, като мързелува и със седмици не отваря храма“, попита Поликарп. Затова свещеническа конференция онзи ден решила храмовете в големите села да бъдат отваряни всеки ден, а в малките – в почивните и празничните дни.

About tangrabg

Българи! Воини! Наследници на древен род. Един Тангра! Един Кан! И един Народ!
Публикувано на Християнство и тагнато, , , , , , , , , , , , , , . Запазване в отметки на връзката.

1 отговор към Отчета крадат свещи, синода пищи за печалбата си

  1. ritnigo каза:

    Хахаха 🙂 Мързелували светини им!И как заработват заплатите си?Много е просто.
    Събрали се руски поп, гръцки поп и български поп на раздумка.От дума на дума стигнали и до това кой как печели.Гръцкият поп рекъл:
    -Аз влизам в храма господен, отивам до подноса с дарения, взимам го и хвърлям монетите нагоре.Падат на земята и аз пускам подноса върху тях.Каквото остане под подноса е за мен-другото за Бог.
    Руският поп рекъл:
    -И аз така, но при мен каквото остане под подноса за Бог-другото за мен.
    Българският поп рекъл:
    -Ами аз влизам в храма, взимам подноса с даренията, хвърлям силно монетите нагоре.Каквото хване Бог -хване.Останалото за мен.

Вашият коментар

