Защо тези сравняващи християнството и комунизма не грешат


Христос_и_болшевики

„ако Христос беше роден днес, той щеше да е комунист“ – Уго Чавес

Централизирана държава без частна собственост и се­мейство, без право на индивидуална изява, казармен ред и принудителен труд, цензура, диктатура и насилственото на­лагане на всички тези принципи. Кой знае защо тези отк­лонения на социалкомунистите от нормалното, дадено от Бога,човешко общежитие, влизат постепенно в теоретична литература, като „идеал“. А за създател на „идеала“ се счита Платон.

Атвнскияг философ Сократ имал един любим ученик Ари­стокъл (427-347 г.).  По-късно Аристокъл приел името Платон, с което и останал в енциклопедиите.

Той започва да преподава през 357 г. пр. н.е. в гимназион, ­посветен на Академос. Това училище слага основите на прочутата Платонова академия, която съществува некол­стотингодини – до 532 г. от н.е.

Смъртта на Сократ, осъден на смърт, главно за „развращаване на младежта“ (според някоиавтори под това се разбирало агресивен хомосексуализъм), потресла Платон. Той търсил начин да избяга от отвратителния земен свят в на идеите. Този свят Платон нарича “меон“ -нещо, което не съществува, но което ние страстно желаем. Мео­нът става същност на Платоновите трудове. Те са във форма на диалози и един от най-известните е „Държавата“.

В „Държавата“ Платон развива идеята за идеалното об­щество – идея, базова за всичкипо-натагъшни социалисти­чеки опити. „Държавата“ на Платон оказва влияние две хиляди години след създаването си, на поколения мислите­ли и „социални инженери“. В прочутия сидиалог Платон излага виждането си за съществуващите по това време че­тири вида държави, и визирайки недостатъците им, очерта­ва петия вид – идеалната държава, която трябва да копира божествената форма за устройство на обществото или цар-

ството божие на земята. В религиозната литература от по-к­ъсно време такива възгледи с енаричат вяра в хилядолетното царство Божие на земята или „хилиазъм“. Античният социализъм е до голяма степен точно такъв хилиазъм.

На практика, с желанието си да устрои на земята съвър­шено общество, човешката мисъл,независимо дали тя е на Платон или на Маркузе, застава априори на една, христова позиция. 

Още след създаването на Христовата църква започват разклоненията на християнската ламя – ересите, които дават правилната представа, че християните били социалисти. Всъщност социалнихилсти са дори и отлъчилите се от църквата секти като николаитите през първи век, проповядващи обща собственост. Манихеите в Персия и роденото от тях движение на Маздак, също е протокомунистическо в същността си. То се разпространява през V- VI В., и проповядва общи жени и собственост. И в съшото време – строга военна йерархия и двоен стандарт за върхушката.
Тези течения преливат в Средновековието и Реформацията в по-нови ереси и протестантски деноминации. През Х и XI в. цяла Европа е превзета от учението на катарите, албигойците и всички производни на богомилите. В социалистическите учебници учехме с гордост как българското богомилство е първият социален протест срещу феодализма. Всъщност богомилството и разклоненията му не са нищо друго освен битка вътре в християнството и стремеж за доминиране на църквата над държавата.

Advertisements

About tangrabg

Българи! Воини! Наследници на древен род. Един Тангра! Един Кан! И един Народ!
Публикувано на Философия, Християнство и тагнато, , , , , , , , , , , , . Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s