Дъщерята на Иванчо Хаджипенчович – първата българка станала европейска курва според Ботев


Amsterdam_redlightdistrict_0195Из феилетона „Огледах се и видях че бях станал Кадия“. 

— Кой си ти? — попитах аз шкембеджията.
— Аз съм един от ония патриоти, които обичат да стават посредници между народът и правителството. — Аз съм един от софийските комисари, аз съм хаджи Иванчо Пенчович ефенди — отговори шкембеджията.
— Кръстен ли си ти, или си обрязан? — попитах аз.
— Тялото ми е кръстено, а душата ми е обрязана.
— А имаш ли ти чест и почтение?
— Аз мислех, че имам; но моята „едноутробна“ дъщеря ми доказа, че честта ми е отдавна вече изветряла. Да ти разкажа за това дело подробно. Ти знаеш вече, че аз живея в Цариград и че принимавам в къщата си по-младите ефендиета и по-първите турски чиновници. Това аз правя не само за своята собствена полза, а и за удоволствието на моята женска фамилия — дъщеря ми обича да говори само с ефендиета. Веднъж в нашата къща дошло едно младо момче, което било принято от моята фамилия твърде любезно, т.е. моята „едноутробна“ дъщеря му дала сладко и каве и изцедила три кантара любезности над главата му. Тряба да ти кажа и това, че моята дъщеря е европейка, и затова обича да говори с младите хора, без вмешателството на жената ми. Младото момче било от възхищение от моето чедо. Но историческите съдби са неизповедими. Това момче захванало да говори с чедото ми български и… Когато си дойдох вечерта, то чух следующето: „Ти, баба, нямаш ни чест, ни почтение. Я кажи ми ти, защо водиш приятелство с българите? Аз мислех, че е някое ефендие и подадох му сладко и каве, а той бил дебел българин. Още веднъж да ми не пращаш в къщата български цървулани!“ Видиш ли сега как аз возпитавам своите деца? Едно само ми е жално, че не мога да стана роднина с г. Михайловски или с дели Мехмеда.

About tangrabg

Българи! Воини! Наследници на древен род. Един Тангра! Един Кан! И един Народ!
Публикувано на История, Публицистика и тагнато, , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Запазване в отметки на връзката.

4 отговора към Дъщерята на Иванчо Хаджипенчович – първата българка станала европейска курва според Ботев

  1. Балалай Тамбуралаев каза:

    Тук бащата е свестен. Време е да пуснете публикация и за „френската сватба“, там родителите на момичето преследват европейската цел на дъщеря си на всяка цена.

  2. tangrabg каза:

    Ботев лично е бил на гости при Хаджипенчович и лично е познавал дъщеря му. Няма човек който да възпита така дъщеря си и да е ‘свестен’. Може би имаше предвид „Тук бащата е швестер? и си се объркал поради фонетична близост?

  3. Балалай Тамбуралаев каза:

    Тангра наистина бди. Каква мигновена реакция!

    „Едно само ми е жално, че не мога да стана роднина с г. Михайловски или с дели Мехмеда.“
    Като й тегли един здрав родителски ще стане и с Христо Ботев, ако иска!

  4. Stanka Dobreva каза:

    Ние българите, от незнаене на истината, враговете ни използват това и ни вменяват, че сме предатели и т.н. Този Иванчо Хаджипенчович всъщност е бил руски разузнавач/шпионин/, внедрен в турското военно разузнаване и е работил за Родината ни България поробена от кървавата Османската империя, колкото и сега да ви говорят друго! Високообразован, говорещ няколко езика, завършил юридически науки в Австроунгария. Да, той е сложил подписа си, защото и без това решението за обесването на Левски ще вземат турците, и ако не, щял да се издаде, а залогът е твърде голям! Той се е ползвал с пълно доверие на турците и Русия не е искала да го изгуби! После при преговорите след Руско- турската война е позвала цяло ковчеже с документи и преписи от него взети, за нареждания на султана как да унищожават българите през Априлското въстание, селата им и градовете да палят, защото са се опитвали да омаловажат, че уж било кавга на местна основа. А тези документи доказвали, че е било държавна политика на султана и Османската империя!

Вашият коментар

